Hargai apa yang kamu miliki saat ini. Kebahagiaan tak akan pernah datang kepada mereka yang tak menghargai apa yang telah dimiliki.

Doa Niat Akan Berpuasa dan Buka Puasa di Bulan Ramadhan

Diposkan oleh carater66 on

Puasa Ramadhan merupakan puasa yang wajib hukumnya bagi umat Islam. Kali ini saya akan menulis Doa Niat Akan Berpuasa dan Buka Puasa di Bulan Ramadhan seperti di bawah ini :


Doa Niat Berpuasa :


nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa


Artinya : 
“Sengaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadhan bagi tahun ini kerana Allah Taala “


Doa Berbuka puasa :


allahumma laka shumtu wa bika amantu wa 'alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin


Artinya :
“Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih “


Demikian merupakan Doa Niat Akan Berpuasa dan Buka Puasa di Bulan Ramadhan. Semoga bermanfaat...

{ 0 komentar... read them below or add one }

Post a Comment

sekarang siapapun (asal manusia....:D) dapat meninggalkan komentar, berkomentarlah dengan sopan ya...:)

Blog List